divendres, 30 de novembre del 2007

Regidors socialistes per frenar el canvi climàtic


Demà es farà la tradicional encesa de llums pròpia d’aquestes tradicionals festes nadalenques, i el nostre tradicional Ajuntament socialista, i concretament la també tradicional regidoria de Medi Ambient, ho aprofita per donar-nos, a través, com és tradició, de la web municipal, una sèrie de tradicionals consells per a una “il·luminació ornamental nadalenca responsable”.

Deixant de banda el tradicional dels collons, hem de dir que, d’aquests consells, n’hi ha un que ens ha cridat especialment l’atenció. Diu així: “Per Festes, engalanar i guarnir places, carrers, façanes i llars sempre que es pugui amb objectes decoratius no lluminosos”. Se’ns acut que, per exemple, podrien posar un regidor a cada carrer: diuen que aquests regidors socialistes que tenim són gent una mica il·luminada. I l’alcaldessa, que, diuen, és una llumenera, que es posi dalt de la torreta del castell. Veureu quina il·luminació! Veureu quin estalvi!

dijous, 29 de novembre del 2007

"Se m'enfilen del màstil"

Un moment estel·lar de l'últim ple de l'Ajuntament:
Hi ha unes quantes seqüències que ens criden especialment l'atenció:

· "No us poseu al barco que es pensaran que és una manifestació". Un que hi entén ens ha explicat que aquesta gent del barco, a més del servei d’extracció de sorra, fan el servei de manifestacions en alta mar. Perquè, és clar, si et vols manifestar per un arbre, vas caminant o amb moto allà on hi ha l’arbre; però si et vols manifestar per un llobarro, què fas? Te n'hi vas nedant? No cal: aquests del barco t’hi porten. És bo de saber.

· "Com us vegin a vosaltres segur que no us deixen pujar". I és que aquesta gent de l’oposició es veu que van una mica deixats. Fins i tot n’hi ha un que porta barba. I així ja se sap que no es pot pujar a un barco d’aquests: la Conxita hi va anar amb vestit de còctel i talons, que ella sí que en sap, d’anar pel món!

· "Se m’enfilen del màstil". És ben sabut que els regidors de l’oposició últimament estan que s’enfilen per les parets. I això quan no s’enfilen a un arbre! Vaja, que hi ha tendència a enfilar-se. Diuen les males llengües que per la Festa Major aquesta que ve tots els de l’oposició es vestiran amb mallots i faran algun número de circ imitant l’Spiderman. Deu ser per això que la Vega ha deixat l'oposició i s'ha passat al govern. Honradament, que diria ella, creiem que això d'enfilar-se no deu ser el seu fort.

dimecres, 28 de novembre del 2007

Vocabulari malgratenc (primer lliurament)

Recontraciutadà: malgratenc escaldat que ha vist com fotien a terra la torre de Can Campassol, com tallaven una pineda i feien el Quintasol o com es carregaven la Fàbrica de l’Aigua, i que encara té humor d’enfilar-se a un arbre o opinar en un bloc.

Esbirro: persona a qui la Conxita ordena que entri en els blocs de recontraciutadans malgratencs i hi deixi la cagaradeta anònima; i ell -l’esbirro- ho fa.

Entitat: grup de malgratencs que fan per amor a l’art allò que en alguns casos haurien de fer els de l’Ajuntament que cobren un sou cada mes.

Aixix: les coses com s’han de fer segons el regidor Valentín (vegeu Rap d’en Valentín)

dilluns, 26 de novembre del 2007

La ràdio plural



Prem la tecla "Play" i escolta Ràdio Malgrat!

diumenge, 25 de novembre del 2007

Inserció laboral

Aplaudim la iniciativa de l’Ana Vega: com a nova regidora d’Inserció Laboral, el primer que ha fet ha estat inserir-se ella mateixa dins l’Ajuntament. I amb un bon sou, diuen pel mercat de Palafolls, de més de dos mil euros. Ben fet: els polítics han de predicar amb l’exemple.

dissabte, 24 de novembre del 2007

Obrim botiga! (2)



I aquests que volen espais verds, que no es preocupin. Ens han dit que ha dit la Mérida (nom que també es presta a anagrames) que per Nadal la seva regidoria, la de Medi Ambient, regalarà testos a tots els membres de la Plataforma, i així, qui vulgui un espai verd, que se'l faci a casa seva i no emprenyi.

divendres, 23 de novembre del 2007

Obrim botiga! (1)

Veient l’èxit que està tenint aquest blog, pensàvem que podria ser una bona idea obrir botiga. Per allò del merchandising: hi podríem vendre samarretes, tassetes i altres punyetetes amb motius colloneros. Però el que no sabíem és on obrir-la, la botiga. I un cop més haurem d’estar agraïts a la Conxita que, com a bona alcaldessa, sempre està amatent a solucionar els problemes dels malgratencos/-enques: ens ha dit un que un altre li ha dit que l’altre dia la Conxita va fer una reunió amb els veïns del carrer A Reir (ens sembla que ho hem escrit al revés), que els va parlar meravelles del seu projecte i pestes de l’altre i que els va dir que qui sap, que el que ara és un calaix de formigó després es pot tapar i els veïns podran posar botiga. Aaaaara ho entenem tot, Conxita. Per què no ho dius en un ple, això? O en el butlletí municipal? Tanta discreció i tant de cuento amb la seguretat... I, mentrestant, nosaltres, perdent el temps mirant locals comercials aquí i allà per a la nostra botigueta. Ara ja ho tenim clar! Parlarem amb algun veí del carrer aquell que hem dit a veure si ens fa un lloguer bé de preu! Ah: i que s’afanyin a enformigonar i tapar, sisplau! Que el que avui és negoci, demà potser ja no ho és!